سلامت سلامت .

سلامت

آشنایی با hpv

HPV چیست؟


HPV مخفف ویروس پاپیلومای انسانی است. این شایعترین عفونت مقاربتی است. HPV معمولاً بی خطر است و به خودی خود از بین می رود ، اما برخی از انواع آن می تواند منجر به سرطان یا زگیل های تناسلی شود.
 

آیا می خواهید از نظر HPV آزمایش شوید؟

یک مرکز بهداشتی پیدا کنید 
شایع ترین STD.
بیش از 200 نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد. حدود 40 نوع می تواند ناحیه تناسلی شما - ولو ، واژن ، دهانه رحم ، راست روده ، مقعد ، غیر مجاز می باشد تناسلی و کیسه بیضه - و همچنین دهان و گلو را آلوده کند . این نوع HPV در هنگام تماس جنسی پخش می شود. (انواع دیگر HPV باعث ایجاد زگیل های مشترک مانند زگیل دستی و زگیل کف پا در پا می شود - اما این موارد از طریق آمیزشی منتقل نمی شوند.)

عفونت HPV دستگاه تناسلی بسیار بسیار شایع است. در حقیقت ، بیشتر افرادی که رابطه جنسی دارند در دوره ای از زندگی خود به HPV مبتلا می شوند. اکثر افراد مبتلا به HPV هیچ علائمی ندارند و کاملاً خوب هستند ، بنابراین معمولاً حتی نمی دانند که آلوده هستند.

بیشتر عفونت های HPV دستگاه تناسلی به هیچ وجه مضر نیستند و خودبه خود از بین می روند. اما برخی از انواع HPV می تواند منجر به زگیل های تناسلی یا انواع خاصی از سرطان شود.

دو نوع HPV (نوع 6 و 11) باعث بیشتر موارد زگیل تناسلی می شود . زگیل ها سرگرم کننده نیستند ، اما HPV کم خطر در نظر گرفته می شوند زیرا منجر به سرطان یا سایر مشکلات جدی سلامتی نمی شوند.
حداقل دوازده نوع HPV گاهی اوقات می تواند منجر به سرطان شود ، اگرچه به طور خاص دو نوع (انواع 16 و 18) منجر به اکثر موارد سرطان می شود. به این موارد HPV پرخطر گفته می شود . سرطان دهانه رحم معمولاً با HPV در ارتباط است ، اما HPV می تواند باعث ایجاد سرطان در ولو ، واژن ، غیر مجاز می باشد تناسلی مرد ، مقعد ، دهان و گلو شود.
هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد. اما کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا HPV تأثیر منفی بر سلامتی شما نداشته باشد. واکسنهایی وجود دارند که می توانند شما را از ابتلا به انواع خاصی از HPV محافظت کنند. زگیل های تناسلی توسط پرستار یا پزشک شما برداشته می شوند. HPV پرخطر معمولاً قبل از تبدیل شدن به سرطان به راحتی قابل درمان است ، به همین دلیل آزمایش های منظم Pap / HPV بسیار مهم است. در حالی که کاندوم ها و سدهای دندانی از حفاظت کاملی برخوردار نیستند ، اما می توانند شانس ابتلا به HPV را کاهش دهند.

چگونه HPV دریافت می کنید؟

HPV به راحتی از تماس جنسی پوست به پوست با کسی که به آن مبتلا است منتقل می شود. این بیماری هنگامی به وجود می آید که ولو ، واژن ، دهانه رحم ، غیر مجاز می باشد تناسلی مرد یا مقعد به دستگاه تناسلی یا دهان و گلو شخص دیگری لمس کند - معمولاً در حین رابطه جنسی. HPV حتی اگر کسی جمع نشود و حتی اگر غیر مجاز می باشد تناسلی به داخل واژن / مقعد / دهان نرود نیز قابل انتقال است.

HPV شایع ترین بیماری مقاربتی است ، اما بیشتر اوقات مسئله خاصی نیست. این بیماری معمولاً خود به خود از بین می رود و اکثر افراد حتی نمی دانند که هرگز HPV داشته اند. به یاد داشته باشید که بیشتر افرادی که رابطه جنسی دارند در دوره ای از زندگی خود به HPV مبتلا می شوند. شما نیازی به شرم و ترس ندارید.

 


برچسب: hpv، زگیل تناسلی، بیماری hpv، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۰:۴۰ توسط:مقدسی موضوع: نظرات (0)